REKLAMASJONSRETT OG GARANTI

Gjelder produkter kjøpt fysisk i Garant Home butikk.

Når du kjøper nytt gulv eller gardiner hos Garant Home, har de fleste produktene 5 års reklamasjonsrett, men hos Garant Home finner du varer med 10 – ja helt opp til 50 års garanti.
På alle gulv- og gardinmonteringer gir vi helt naturlig 5 års reklamasjonsrett.

Når du har mottatt produktet, har du 5 års reklamasjonsrett på feil og mangler. Du skal huske å klage i rimelig tid, etter at du har oppdaget feilen eller mangelen. Hvis du reklamerer innen 2 måneder fra du har oppdaget feil eller mangel, vil reklamasjonen alltid være rettidig.

Når du mottar det kjøpte, skal du med det samme se om det er feil eller mangler på produktet. Hvis emballasjen er skadd, er det viktig at det blir notert på fraktbrevet, før transportøren kjører fra stedet. Ellers risikerer du å miste reklamasjonsretten. Garant Home forsikrer at det kjøpte er uten materiale- og håndverksmessige mangler, og at produktet er i overenstemmelse med det Selger har opplyst.
Garant Home er ikke ansvarlig for feil eller mangler, som er en følge av ukorrekt eller utilstrekkelig vedlikehold fra kjøpers side. Eller uautoriserte endringer, eller montasje som ikke er utført av Garant Home, eller ukorrekt bruk, som faller utenfor monteringsveiledningen, vedlikeholds veiledningen eller de spesifikasjoner som er gitt av Garant Home, eller andre spesifikasjoner eller instrukser som følger med produktet.

Når Garant Home er ansvarlig for feilen eller mangelen, vil Garant Home sørge for at problemet blir løst, ved f.eks. å reparere produktet. Er det relevant, kan Garant Home tilby deg et tilsvarende produkt, som oppfyller avtalen med deg. Hvis den ene løsningen er forholdsmessig dyrere for Garant Home en den andre, har Garant Home mulighet for å velge, hvilken løsning det skal være.
Hvis Garant Home ikke kan rette feilen eller mangelen, eller levere et tilsvarende produkt innen rimelig tid, og uten utgift og uten vesentlig ulempe for kjøper, kan kjøper kreve nedslag i pris, heve kjøpet eller kreve at Garant Home leverer et tilsvarende produkt.
Oppstår det tvil om et produkt har feil eller mangler, og det kun kan konstateres med en teknisk undersøkelse, kan Garant Home foreta undersøkelsen mot et rimelig gebyr, hvis det er avtalt med deg. Hvis det viser seg at feilen eller mangelen skyldes en feil fra Garant Homes side, betaler Garant Home for undersøkelsen. Hvis Garant Home ikke er ansvarlig for feilen eller mangelen, betaler du for undersøkelsen.

Garant Home henviser det til www.forbrukerrådet.no

top