Her kan du lese pressemeldinger fra Garant Home.

PRESSEMELDING - 15. januar 2015

Gulvspesialisten utvider og blir en del av danske Garant

Fra 15 januar blir Gulvspesialisten en del av danske Garant, som med 70 butikker er Danmarks største frivillige kjede innenfor gulv, tepper og gardiner. Med inngåelse i kjeden skifter de fire butikkene i Oslo, Bergen, Stavanger og Os navn til Garant Home, som blir kjedens norske navn.

- Gulvspesialisten har i en årrekke hatt stor suksess med salg av tregulv, og derfor er det et ønske om å utvide og tilby kundene enda mer. Med skiftet til Garant Home tilbys kundene nå ikke bare gulv og tepper, men også fliser og solavskjerming i én og samme butikk. Utvalget er stort og kvaliteten høy i alle produktkategorier, og vi gleder oss til å slå dørene opp for de nye butikkene, uttaler Cato Berg, kjedesjef i Garant Home Norge.

Personlige løsninger
Norske kunder kan se frem til rådgivning og veiledning fra kompetente fagfolk. Dessuten tilbys alle kunder oppmåling og montering av både gulv og gardiner. Det sikrer alle en personlig og unik løsning, og det gleder Johnny Ringdal, eier av Gulvspesialisten i Stavanger.

- Jeg gleder meg utrolig mye til å bli en del av Garant Home, og jeg er spendt på å se kundenes reaksjoner på de nye produktene. Å bli en del av en dansk kjede med så stort fokus på unike og individuelle løsninger, vil i høy grad komme våre kunder til gode, uttaler han forventningsfullt.

Nye produktkategorier
Med skiftet til Garant Home tilføyes det nye produktkategorier til sortimentet. Blant annet er solavskjerming en helt ny produktkategori for Gulvspesialisten, men med kvalitetsmerker som Luna Collection og Luxaflex er det noe å se frem til. Luna Collection er Garants eget merke, og alle gardinene, som er i dansk design, blir individuelt fremstilt og tilpasset etter presise mål. Med skiftet fra Gulvspesialisten til Garant Home utvides også sortimentet av vegg-til-vegg tepper. Denne type teppe er allerede veldig populært i Danmark, og blir bare mer og mer utbredt også i Norge. Spesielt på barneværelser er det et opplagt valg:

-De skaper varme og komfort, og er et godt underlag, når de små kravler rundt og leker på gulvet, forteller produktsjef Erik Vangsgaard. På mange av teppene er det dessuten flekk-vekk garanti, som kan være til stor hjelp i hjem med småbarn, tilføyer han med et smil.

Ambisjon om flere butikker
Ambisjonen er å utvide med flere butikker, slik at enda flere nordmenn får muligheten til å handle alt av gulv, tepper og solavskjerming under et tak. Innen det blir en realitet, er det fokus på ombygning og drift av de fire eksisterende butikkene.

- Det er viktig for oss å bevare den røde tråd mellom alle produkter, og at et besøk i butikken skal være en spennende opplevelse, forteller Cato Berg.

Medio januar går det løs
De norske Garant Home butikkene slår dørene opp 15. januar. Cato Berg forsikrer, at alle medarbeidere er klar til å ta imot både nye og eksisterende kunder.

For mer informasjon kontakt:

Cato Berg
Kjedeleder, Garant Home